Van bedrijfsstrategie naar marketing strategie met Strategic Steppin' Stones
De challenge
Smart Robotics introduceerde een nieuwe bedrijfsstrategie en vroeg om een vertaalslag naar een marketingstrategie. Een bruikbare boodschap voor meerdere kanalen waarmee leads gegeneerd worden.
Onze aanpak
In een uitgebreid programma transformeerden we met het hele commerciële team de nieuwe bedrijfsstrategie in een gezamenlijke boodschap van sales & marketing voor alle doelgroepen, verwerkt in een content en social strategie waarmee leads succesvol gegenereerd worden.
Aanzetten
Kick-off met het commerciële team om iedereen te activeren over de impact van de nieuwe strategie.
Betrokkenheid
Een gemeenschappelijk beeld ontwikkelen over de toekomstige impact van de nieuwe strategie op de doelgroepen.
Creatie
Ontwikkeling van een boodschap, aanpak en middelen waarmee leads gegeneerd worden.
Het resultaat
Een nieuw en succesvol marketingteam die gezamenlijk:
-
Een nieuwe positionering en merkidentiteit ontwikkelden en implementeerden
-
3 van de 4 KPI's behaalden met 110% met de nieuwe marketingstrategie