Vanuit strategie richting geven met een Marcom Maatje
De challenge
"Kun je ons snel helpen aan een pakkend hulpmiddel dat de vertaling is van onze plannen en strategie?"
Onze aanpak
Vanuit de communicatieafdeling en bedrijfsvoering van Ludens kinderopvang was er behoefte aan een sparringspartner en tijdelijke projecthulp. Samen gingen we op zoek naar een richtinggevend hulpmiddel dat alle bestaande strategiedocumenten kort en krachtig zou weergeven.
Aanzetten
AANzetten van de collega's op de marcom afdeling. Samen bepalen waar ik mijn energie en creativiteit op in ga zetten.
Betrokkenheid
BETROKKENHEID bij het bedrijf. Gesprekken voeren, documenten lezen, tussen de regels door luisteren en samen met collega’s locaties bezoeken. Input vergaren die nodig is voor de creatie.
Creatie
Ontwikkeling en CREATIE van een merkmanifest. Die richting geeft aan waarom doen we wat we doen, waar zijn we van en hoe zie je dat in onze dagelijkse acties terug
Het resultaat
Een MarcomMaatje - een sparringspartner en tijdelijk extra hulp op de afdeling:
-
Een kort en krachtige manifest (merkbelofte) - een leidraad die helpt bij richting kiezen en plaats in de markt innemen.
-
Frisse nieuwe inzichten (nieuwe collega geeft een boost).
-
Heel veel energie en snelheid.